About

Over EuroParcs

Over EuroParcs

EuroParcs heeft een bijzonder concept ontwikkeld dat eigenaren van vakantiewoningen al tientallen jaren aanspreekt: haar vakantieparken combineren de vrijheid en privacy van een eigen vakantiewoning met de comfortabele allround service van een hotel. EuroParcs biedt ook pure opbrengstmodellen voor huizenkopers.

Lees meer over de waarden, geschiedenis, locaties en structuren van dit lang gevestigde Nederlandse bedrijf in de vrijetijdssector.

Afspraak maken Brochure aanvragen

Visie

EuroParcs heeft meer dan 20 jaar ervaring in het professioneel beheren van vakantieparken. Het bedrijf had al snel een duidelijk doel voor ogen: de vakantieparken moeten hun gasten een heerlijke vakantie bieden. Ook de eigenaren van de vakantiehuizen moeten zoveel mogelijk profiteren van de parken.

Het concept is al jaren populair - en daardoor kon het aanvankelijk kleine bedrijf groeien: inmiddels werken er meer dan 1.300 mensen voor EuroParcs. Het bedrijf exploiteert nu vakantieparken op meer dan 56 locaties in Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk en sinds kort ook in Duitsland. Het hoofdkantoor van het Nederlandse bedrijf is gevestigd in Apeldoorn. De activiteiten binnen Duitsland worden gecoördineerd vanuit het kantoor in Düsseldorf.

EuroParcs staat voor allround service

Het belangrijkste doel van EuroParcs is goede service. Het bedrijf wil het kopen van een huis en het verhuren ervan aan gasten zo gemakkelijk mogelijk maken voor huiseigenaren. De experts van EuroParcs staan niet alleen voor en tijdens de aankoop van een woning, maar ook na de aankoop op elk gewenst moment voor de huiseigenaren klaar. Vragen over een gekochte woning of vakantiepark zijn altijd welkom.

Investeerders moeten ook kunnen profiteren van hun aankoop zonder zelf veel tijd te hoeven investeren. Als betrouwbare partner voor vastgoedeigenaren neemt EuroParcs bijna al het werk op zich dat gedaan moet worden rondom het vastgoed. Dit omvat onderhouds- en reparatiewerkzaamheden aan de eigendommen, tuinonderhoud, het schoonmaken van het huis na bezoeken van vakantiegasten, verhuurbeheer en nog veel meer. De medewerkers van EuroParcs doen er alles aan om ervoor te zorgen dat huiseigenaren zich thuis voelen. Meer dan 20 jaar ervaring heeft het bedrijf geholpen om structuren op te bouwen die perfect zijn afgestemd op de behoeften van huiseigenaren.

De tweede, even belangrijke focus ligt op de vakantiegasten. EuroParcs wil van een verblijf op zijn vakantieparken een unieke en aangename vakantiebelevenis maken voor iedereen - gezinnen, koppels en ouderen. Om dit te bereiken ontwikkelt het bedrijf voor elk vakantiepark een speciaal concept met een hoog wooncomfort, veel natuur en ontspanning en een breed aanbod aan spannende vrijetijdsactiviteiten. Deze verschillen natuurlijk van park tot park, omdat elk EuroParcs uniek is.

Het bedrijf is al tientallen jaren zeer succesvol in het realiseren van zijn doelen. Het grote aantal tevreden klanten heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf heeft kunnen groeien en uitbreiden van Nederland naar andere landen. Een huis kopen bij EuroParcs maakt het mogelijk om ontspanning en rendement te combineren.

Duurzaamheid is een bedrijfsdoel

Een andere belangrijke visie die EuroParcs nastreeft is die van een duurzaam vakantiepark. Het bedrijf koopt bestaande parken op en knapt ze op om ze milieuvriendelijker te maken. Hiervoor maken de parkconcepten van EuroParcs gebruik van moderne innovaties zoals energiebesparende technieken, zonnepanelen en warmtepompen. Aangekochte parken worden bijvoorbeeld uitgerust met fotovoltaïsche systemen, waarmee het park van groene stroom wordt voorzien. Bij de bouw van nieuwe parken zorgt EuroParcs ervoor dat de accommodaties zo milieuvriendelijk mogelijk worden geïntegreerd in de natuurlijke omgeving. Waar mogelijk worden de vakantiehuizen gemaakt van natuurlijke materialen of duurzame materialen. Duurzaam handelen en denken is een van de doelen van de medewerkers. Ze proberen voortdurend de CO2-voetafdruk van de vakantieparken te verminderen.

Zuiderzee accommodations - water

Feiten en cijfers

De Nederlandse EuroParcs Groep is een van de meest innovatieve Europese exploitanten van vakantieparken. Het bedrijf, met het hoofdkantoor in Apeldoorn, is opgericht rond de eeuwwisseling en heeft nu meer dan 56 locaties in Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk en sinds kort ook in Duitsland. Met haar hoogwaardige vakantieparken wil EuroParcs een belangrijke toegevoegde waarde creëren voor het regionale toerisme.

Kerncijfers van de EuroParcs Groep:

  • Meer dan 56 vakantieparken in vijf verschillende landen

  • 15.000 vakantiehuizen

  • Bijna 180.000 reserveringen in 2022

  • Meer dan 700.000 gasten in 2022

  • Meer dan 1.300 medewerkers

  • 730 miljoen euro omzet

EuroParcs Ossiacher See drone shot ossiacher lake

Geschiedenis

De Nederlandse EuroParcs Groep is een van de meest innovatieve Europese exploitanten van vakantieparken van dit moment. Het doel is om moderne en duurzame concepten voor vakantieparken te bieden naast een uitstekende allround service. In heel Europa zorgen meer dan 1.300 medewerkers jaarlijks voor verrassende en onvergetelijke vakantiebelevenissen voor zo'n 700.000 gasten.

Het verhaal van het bedrijf begon meer dan 20 jaar geleden. In 2001 introduceerde de Nederlandse ondernemer Wim Vos Senior de huidige merknaam EuroParcs. Tussen 2001 en 2013 traden zijn twee zonen, Wim Vos Junior en Wouter Vos, toe tot het bedrijf. In 2016 werd het nieuwe hoofdkantoor van het bedrijf in Apeldoorn geopend.

Sinds 2019 maakt EuroParcs als internationaal groeiend bedrijf deel uit van Waterland Private Equity Investments. Deze beslissing maakte verdere uitbreiding van vakantieparken in verschillende Europese landen mogelijk. Het doel vandaag de dag is om het meest innovatieve vakantieparkenmerk van Europa te zijn. Naast innovatie is ook samenwerking met lokale partners - van overheden tot toerismeverenigingen en leveranciers - de basis voor succes. EuroParcs wil met kwalitatief hoogwaardige vakantieparken een belangrijke toegevoegde waarde creëren voor het regionale toerisme.

De toetreding tot de markt in Duitsland in 2020 stelt de EuroParcs Group in staat om ook in dit land vakantieaccommodaties met het hoogste wooncomfort aan te bieden en parken volgens moderne en duurzame principes te ontwerpen en te realiseren.

Mijlpalen uit 40 jaar geschiedenis op een rij

  • 1981: Wim Vos Senior, oprichter van EuroParcs, stapt als ondernemer de recreatiebranche in.

  • 2000: Het eerste vakantiepark wordt gekocht: Landgoed Ruighenrode in Lochem.

  • 2001: Het bedrijf wordt omgedoopt tot EuroParcs. Wim Vos Junior neemt voor het eerst het bedrijf van zijn vader over.

  • 2007: Het bedrijf heeft nu drie vakantieparken in Nederland. Het doel is om te blijven groeien.

  • 2013: Wouter Vos, de jongste zoon van Wim Vos Senior, treedt toe tot het managementteam. EuroParcs investeert voornamelijk in de centrale faciliteiten en infrastructuur van de inmiddels twaalf vakantieparken.

  • 2016: EuroParcs consolideert zijn merk - met een nieuw logo en een nieuwe look. Een overzees project in Bonaire wordt gerealiseerd. Het nieuwe hoofdkantoor en informatiecentrum worden geopend in Apeldoorn.

  • 2017: EuroParcs groeit steeds sneller. Vier nieuwe vakantieparken worden aangekocht en/of ontwikkeld. Het aantal vakantieparken dat door EuroParcs wordt geëxploiteerd en ontwikkeld stijgt naar 14.

  • 2018: EuroParcs koopt de vakantieparken Zilverstrand in België en Riviera Beach van de Oostappen Groep. Beide vakantieparken krijgen een nieuwe naam en een hoogwaardiger vrijetijdsaanbod.

  • 2019: EuroParcs en Waterland Private Equity Investment bundelen hun krachten. De samenwerking maakt het mogelijk om nieuwe projecten in heel Europa te realiseren.

  • 2020: Droomparken (14 vakantieparken) in Nederland wordt overgenomen door de EuroParcs Group. EuroParcs breidt verder uit in het buitenland met nieuwe locaties in Oostenrijk. Ook de panoramacamping Gulperberg en het glampingresort Hoge Kempen in België worden onderdeel van het bedrijf. EuroParcs opent Duitsland voor mogelijke verdere vakantieparken.

  • 2021: Het bedrijf blijft groeien binnen Europa en de 1.000e medewerker wordt aangenomen.

  • 2022: De realisatie van het eerste vakantiepark in Duitsland, EuroParcs Biggesee in Sauerland, wordt voortgezet. De planning voor nog een park op het eiland Rügen begint.

  • 2023: De verkoop start bij het nieuwe EuroParcs Biggesee in de regio Sauerland: voor het eerst kunnen klanten in Duitsland een woning kopen bij EuroParcs.

EuroParcs Zilverstrand Family enjoying the sun in their holiday home at the water

Toekomst

De groeistrategie van EuroParcs Group is om in 2025 het beste en grootste vakantieparkenmerk in Europa te zijn. Dit houdt in marktleider zijn in de vakantiewoningbranche, maar ook het grootste aantal vakantiewoningen aanbieden met de breedste portfolio in Europa. Oftewel: onderscheidend zijn in volume, design en de hoogste NPS-waardering hebben ten opzichte van de Europese concurrentie bij eigenaren en gasten.